Onderweg van Rantepao naar Tentena - Reisverslag uit Tentena, Indonesië van jeremy muller - WaarBenJij.nu Onderweg van Rantepao naar Tentena - Reisverslag uit Tentena, Indonesië van jeremy muller - WaarBenJij.nu

Onderweg van Rantepao naar Tentena

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

11 November 2016 | Indonesië, Tentena

Dag 21.
Vandaag gaan we naar Tentena, we moesten om 8 uur bij de bus zijn, maar waren er al een half uur eerder.
Er was ook een stel uit Rotterdam Danny en Andrea.
Wel gezellig kan je toch even kletsen, en ze gaan naar het zelfde hostel als wij.

Voor de bus vertrok ben ik toch maar even gaan plassen, je weet nooit wanneer de bus weer stopt.
Ik vroeg aan de vrouw waar het toilet was en ze gebaarde naar achteren.
Toen ik daar in liep zag ik wat metselkuipen met water staan, en daar achter een gleuf met een steen er in.
Nou dit is het volgens mij niet, er was ook een opening met gordijn er voor, maar toen ik daar achter keek zag ik een eethoek staan.
Daar zullen ze dan wel wonen, is toch dat andere de wc.
Ik wilde de deur op slot doen maar dat kon niet.
Maar gauw de broek naar beneden en lozen die hap.
Nog even een bakje water over het plasje heen en klaar is beb.

Toen ik terug kwam bij de bus zei ik tegen Jeremy dat ik nog nooit zo een rare wc had gezien.
Jeremy zei ik moet ook plassen ik zal eens kijken.
Toen hij lachend terug kwam zei hij je bent niet alleen doof maar ook nog blind , de wc was na het gordijn muts.
Oh en waar heb ik dan wel niet in zitten plassen, het zou toch niet de gootsteen zijn waar ze hun groenten wassen.
Danny en Andrea lagen in een deuk, ze zullen wel gedacht hebben wat een doos.

Eindelijk om 9 uur vertrok de bus, na drie kwartier rijden en toch al 7km verder hadden we al onze eerste stop.
Dat schiet lekker op nog 340 te gaan.
Na drie en een halve uur waren we al 47 km verder, dit word een slopend ritje.
Maar het uitzicht was weer geweldig we zaten heel hoog in de bergen, ook wel een beetje eng geen vangrail en auto´s kunnen elkaar maar net passeren.
De weg is af en toe een ramp gaten zand en keien.
De bus ging met 16 km omhoog en 23 km naar beneden, gelukkig hadden we een goede voorzichtige chauffeur.

Een beetje in het midden van de reis beneden aan de berg ging het wel wat harder de weg was goed en lekker vlak.
Dit was maar van korte duur we gingen weer omhoog.
Het werd pik donker het begon ook nog te onweren en regenen.
De koplampen van de bus scheen op de bomen en rotsen, het was net of er zombies stonden en de rotsen schedels waren.
Langs de weg stonden huisjes wat graven zijn.
De bus schudde heen en weer en groef zich door de modder omhoog.
Het leek wel of we in een horror film waren beland.
Er leek geen einde aan te komen.
Na 15 uur waren we eindelijk in Tentena.
Ik was blij dat Danny en Andrea ook in de bus zaten, we hebben erg gelachen, en dat verlicht toch een beetje de lange rit.
Op het station zijn we op de motor taxi gestapt voor 15.000 rph per persoon.
Het was nog 3 km.
Nog even een slaap mutsje genomen biertje en om half 1 ons bed ingedoken, pffff wat een rit.
Ik heb onderhand al last van door zit plekken hier met deze lange ritten.

Dag 22
Vandaag motor gehuurd en naar de waterval gegaan.
Wat een prachtige waterval was dat.
Het is hier zo mooi, ja blijf het zeggen maar het is gewoon zo.
We zijn ook nog even op de markt geweest.
Ze verkopen hier vliegende honden dat zijn hele grote vleermuizen.
Ik wilde wel even proeven, maar dan moest ik gelijk een hele kopen.
Kan ook te gek he.

Terug naar ons ressort begon het weer hard te regenen, even gestopt om wat te eten, en was daarna weer droog.
Nog even langs de supermarkt om sigaretten en vreet werk in te slaan voor op de togian eilanden waar we over morgen zitten.
Daar is geen internet dus jullie zullen 15 dagen moete wachten totdat we weer op het vaste land zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Tentena

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 April 2017

Kauala lumpur

24 April 2017

Tioman

24 April 2017

Tioman

08 April 2017

Kuantan en Mersing

05 April 2017

Redang, Terengganu en Marang
jeremy

Actief sinds 18 Okt. 2016
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 6118

Voorgaande reizen:

10 December 2017 - 01 Mei 2018

tochweersamenopreis

18 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: