San Pablo - Reisverslag uit San Pablo City, Filipijnen van jeremy muller - WaarBenJij.nu San Pablo - Reisverslag uit San Pablo City, Filipijnen van jeremy muller - WaarBenJij.nu

San Pablo

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

18 December 2016 | Filipijnen, San Pablo City

Zo we zijn geland op de phillepijnen.
Na 2 vluchten en 16 uur later stonden we op het vliegveld van Manila.
We hebben de bus gevonden om zo snel mogelijk uit de stad te gaan.
Om 12 uur s middags eindelijk in San Pablo.
Nu naar ons slaapplaats die bij het meer ligt.
Gewapend met de maps.me liepen we volgens de route goed, maar zaten ergens in een woonwijkje met hele kleine straatjes.
Er stond een jongen die ons zijn hulp aan bood, en bracht ons met zijn brommertaxi naar het meer.
Hij heet Bryan wat toevallig, of het zit in de naam, die behulpzaamheid.
Na dat hij ons had afgezet en zijn nummer had gegeven zodat wij hem altijd konden bellen als we hulp nodig hadden, reed hij weg.
Zo nu eerst maar naar ons hostel wat bijna aan de andere kant van het meer lag en toch wel bijna nog een km lopen is.

Toen we er aan kwamen was het dus gewoon gesloten.
Jeremy uit zijn dak, en zei jij ook met je lonley planet van 2003.
Dan maar op zoek naar een andere slaapplaats.
Km terug was een hotel.
Wij weer terug, nou dat was wel een hele duren, er zat er nog een weer verder op.
Daar kon je slapen maar moest je per uur betalen, het was er uitgestorven en per uur ja dan weten we wel wat voor hotel dat natuurlijk is.

Ja en nu, op maps.me was er een hotel in de stad 2km verder op.
Daar gingen we weer, en volgde netjes onze route.
We zaten in steegjes waar onze koffers niet eens door heen konden, we kwamen ook nog eens op een spoorrail terecht.
Gelukkig was er een vrouw zo lief om met ons mee te lopen tot we de grote weg op konden.
Na 4 UUR gelopen te hebben met onze koffers waren we eindelijk bij een hotel.
Gelukkig is het een goed hotel die ook nog eens niet te duur is, en vlak bij een supermarkt zit, dit maakt Jeremy weer blij.
Want die was onderhand op een kook punt beland, en dan lig ik altijd in een deuk, ook al was ik ook kapot van dat lopen, en 24 uur zonder te slapen onderweg te zijn.

Zo eerst even douchen en dan op zoek naar drank, want dat blijkt hier niet zo duur te zijn.
En na al dat water in Indonesie zijn we toe aan alcohol.
Het is een hele grote supermarkt en ja hoor fles bruine rum voor 1 euro 60.
Zo dat word dus zuipen hahah.
Ook het eten is hier heel goedkoop en gelukkig veel keuze, ook hier waren we aan toe.
Wel een beetje jammer want waren allebij wat kilo´s kwijt maar die zullen we er hier wel weer aan vreten.
Morgen gaan we naar het eiland Mindoro, en zullen daar blijven tot na de kerst.