mindoro sabang beach - Reisverslag uit Mindoro, Filipijnen van jeremy muller - WaarBenJij.nu mindoro sabang beach - Reisverslag uit Mindoro, Filipijnen van jeremy muller - WaarBenJij.nu

mindoro sabang beach

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

27 December 2016 | Filipijnen, Mindoro

Aangekomen op mindoro.
We hebben een backpakkers resort gevonden voor 8,50 Paddy´s
We hebben wel gedeelde douche, maar maakt niet uit als je in Europa naar de camping gaat loop je ook met je rolletje wc papier naar de toilet toe.
Het word gerund door een dikke aussie met zijn zoon.
Ik weet niet waar we in terecht gekomen zijn maar hier loopt ook enig hoertje rond.
Zo als onze Claudia die elke morgen wel uit een ander kamertje komt, ach ja het is een leuke meid, en ik ben alles voor haar want er komen hier alleen maar mannen.
We zijn hier een week geweest veel gelachen met de gasten.

Mooie snorkeltrip gemaakt met Lorenzo duik instructeur lief joch wist ook wel de plekjes te vinden.
Het was jammer dat we weg gingen met een stort bui en de lucht dicht zat.
Het is zo vreemd weer hier, ze hebben het over een thyphoon die er aan komt.
Maar goed ik wilde dol graag schildpadden zien, en ik heb ze mogen zien.
En zelfs nog vlak bij de haven.
Verder erg mooi koraal en gelukkig stopte het met regenen.

We hebben ook nog een paar keer een motor gehuurd en naar een prachtige waterval geweest, nog een mooi rustig strandje gevonden, top dus.

Kerst was even een tegenvaller.
Paddy zei dat hij een geweldig kerst diner zou hebben met lam rosbief appelpai en dat soort dingen, nou dat leek ons wel wat.
Overdag lekker met de motor weg, en toen we terug waren even opfrissen en naar boven.
Nou was wel erg stil.
Bleek het dat ze om 3 uur hadden gegeten wat de fuck.
Ja wat nu beneden in het dorp was ook niet veel open.
De keuze was een broodje smeer worst instant noedels of toch maar beneden in het dorp kijken, het laatste hebben we maar gedaan.
Gelukkig was ons tentje open en voor 2 euro toch een heerlijke maaltijd.
We hebben zelfs nog geld over van ons dag budget, en dat met kerst.

2e kerstdag vannacht is de typhoon toch gekomen.
Ik vond het nog wel mee vallen een beetje regen, ja dit was nog maar het begin.
Het is heel raar het is spannend ook eng want wat gaat er gebeuren.
Wat een geweld zeg bomen hoorde je om knakken echt wind stoten van 275 km per uur en hij was ook nog eens 400 km lang, en catogorie 4

Na de thyphoon zijn we met de motor naar beneden gegaan, ach ach wat een verschrikking hoop daken kapot het hele boothuis ingestort bomen over de weg, alle elektra over de weg.
Zelfs boten omgeslagen.
Maar de mensen hier doen net of er niks aan de hand is en staan fluitend alles weer op te ruimen.
Er komen er zo een stuk of 20 per jaar dus is niks nieuws voor hun.
Maar wel voor ons haha wie kan er nou zeggen dat hij een typhoon heeft meegemaakt.

Vandaag zijn we naar Roxas vertrokken dit ligt beneden in Mindoro.
Onderweg daar naar toe was de wegen nog erger dan bij ons rotsen lagen op de weg huizen weg niet normaal.
Na een paar uur op zoek naar een hotel, gelukkig was dit 20 meter lopen en voor een schijt beetje, eindelijk eens geluk met dit gezoek.
Morgen gaan we naar Panay nieuw eiland nieuw avontuur.