Mindoro Roxas naar Panay Caticlang - Reisverslag uit Panay, Filipijnen van jeremy muller - WaarBenJij.nu Mindoro Roxas naar Panay Caticlang - Reisverslag uit Panay, Filipijnen van jeremy muller - WaarBenJij.nu

Mindoro Roxas naar Panay Caticlang

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

02 Januari 2017 | Filipijnen, Panay

Vanmorgen om half 8 naar de ferry gelopen.
We moesten eerst een kaartje kopen, nou dit ging dus weer op z´n Filipijnse snelheid.
Na anderhalf uur in de rij gestaan te hebben hadden we eindelijk de kaartjes.
De boot zou om 9 uur vertrekken, het was al na 9 uur dus het zou 10 uur worden.
Je raad het al half 2 gingen we dan.
De boot was afgeladen je had overal stapelbedden.
Goed dat we in het begin de boot op konden, hadden mooi 2 bedjes.
Er moesten heel veel mensen op de grond zitten of met meerdere op 1 bedje.
Na 4 en half uur met de zonsondergang kwamen we aan.
Je zag het eiland Boracay liggen, dit is het eiland zeggen ze, mooie witte stranden en helder water.
We hebben er nog even over na gedacht maar blij dat we dat niet gedaan hebben.
Je zag overal bananen boten jetski's parasailing en ook nog eens heel duur om daar te slapen.

We hebben gekozen voor het eiland dat bijna aan Boracay vast ligt.
Het was een beetje noodzaak want alles is vol met oud en nieuw.
Toen we aan kwamen werden we leuk verwelkomt.
De hutjes zijn onze stijl bamboe en het ligt aan het strand, wat wil je nog meer.
We blijken gewoon weer de enige te zijn hier.

Met de afdruk van de lattenbodem op onze rug zijn we wakker geworden.
Jezus het matras is 2 cm dik gewoon een stukje schuimrubber.
Gelijk maar even een extra matras gevraagd, dit was geen probleem.
We zijn eerst maar even naar het strand gaan kijken.
Het is geen hagel wit zand en het water is nog al troebel door de harde wind die er staat.
Dan maar naar het dorpje toe met de trycicle want het is iets te ver om te lopen en verder is er hier niet veel aan winkeltjes.
In het dorp maar even inkopen gedaan brood eieren en dat soort dingen.

De dag er na hebben we een motor gehuurd, het waait nog steeds erg hard en is bewolkt met af een toe een bui.
Het blijft raar weer.
Het was een leuk ritje, we zijn bij een watervalletje geweest, stelde niet zo veel voor.
Maar wel mooie omgeving.
We kwamen een man tegen op zijn buffel die was even een ijsje gaan halen, ja waarom gaan lopen als je een buffel heb.
Je ziet hier nergens eet tentjes, op de hamburger tentjes en pizza hutjes na dan.
Dit is echt goedkoop als je 1 hamburger koopt krijg je er ook 1 gratis, en dat voor 48 cent.
De pizza is niet zo geweldig maar kost ook geen drol.

Oud jaar dag werd uitgenodigd door Marco en Jolly de eigenaars.
We mochten mee eten, wij vroegen wat dat ging kosten.
Nou niks wij vieren het vanavond met familie en vrienden en onze gasten.
Goh wat leuk, en ja gratis is altijd lekker.

We begonnen met onze rum bij ons hutje.
Marco kwam ons halen en duwde gelijk een pot bier in onze handen.
Nou dit ging de hele avond met een rap tempo.
Ook de cocktails gleden heerlijk naar binnen.
Ik zag mijn geest al dwalen, al die drank dat gaat een duit kosten, daar gaat ons dag budget.
Maar volgens Jeremy schreef hij niks op.

Er kwamen nog wat kindjes uit het dorpje, dus gauw de fluitjes gehaald voor ze.
Nou ze vonden het geweldig, ik heb ook de rest van de dagen steeds gefluit gehoord.
Jolly dr broer was er ook en die wilde ook wel een fluitje.
We hebben in een deuk gelegen, met de house muziek van mijn zoon Bryan, die hij zelf gemixt had zat die man de hele avond mee te fluiten.
De muziek viel erg in de smaak en stond vol uit.

Het eten was heerlijk wat een buffet vis vlees van alles erg lekker.
Ze zijn gek op harde geluiden hier.
Om 12 uur kwamen ze met pannen waar op geslagen werd toeters en die man met z'n fluitje.
Hier vieren ze het net weer even anders als bij ons.
Ze steken rotjes af en daar ga je door heen lopen, zelfs jeremy heeft mee gedaan.
Het was een top avond erg gelachen veel gevreten en gezopen, benieuwd naar de rekening.

De volgende dag weer gebroken het bed uit die 4 cm schuimrubber heeft ook niet veel geholpen.
Ik voel me net de prinses op de erwt al liggen ze 10 matrassen neer voel je de latjes nog, maar ja het is niet anders.
We hoefde ook niks te betalen, en kregen zelfs nog salades en konden fruit pakken.

Het is nog steeds rot weer veel regen en harde wind, ik snap er niks van.
Nieuwjaars dag niet veel gedaan beetje yahtzee gespeeld en bij gekomen van de vorige avond.

2 Januari vandaag 25 jaar geleden zette ik mijn laatste kind Chantal op deze wereld, ook hier nemen we een biertje op om dit toch een klein beetje te vieren.
Ook zijn we vandaag vertrokken naar Iloilo dit ligt onder aan het eiland 225 km verder op.
Marco bracht ons netjes weg naar de opstap plaats van de bus, wat een service.
Na 6 en halve uur in de bus waren we er dan weer.
Een taxi vroeg waar we heen moesten en wij vertelde la fiesta hotel.
Ik vroeg hem wat dat ging kosten hij zij 150 tot 200 maar ik rij op de meter, nou oke doen dan maar.
Toen we bij het hotel aan kwamen en op de meter wilde kijken zei hij 200 pesos, en deed net of hij zijn meter uit zetten.
Ik zei heel arrogant goh wat toevallig dat het precies 200 honderd is.
We waren dus mooi genaaid.
Weer wat geleerd is vragen of hij zijn meter aan zet en voor in gaan zitten.

Na de tassen in het hotel te hebben gezet zijn we eerst boodschappen gaan inslaan en even pinnen.
Nu even de blog schrijven en zo naar de buren de 7/11 een koud biertje halen.
Morgen gaan we met de boot naar het eiland Negros.