negros cebu - Reisverslag uit Negros, Filipijnen van jeremy muller - WaarBenJij.nu negros cebu - Reisverslag uit Negros, Filipijnen van jeremy muller - WaarBenJij.nu

negros cebu

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

09 Januari 2017 | Filipijnen, Negros

Met de boot naar het eiland Negros gegaan.
Ik had het wel even uitgezocht waar we konden slapen voor 6 euro.
Het was maar een half uurtje met de bus van af de pier.
Jeremy keek op de boot nog even welke kant we op moesten, en kwam tot ontdekking dat we naar het zuiden moesten en niet naar het noorden, wat ik dacht.
Het gasthuis wat geboekt was klopte wel maar was 6 uur met de bus ipv een half uur.
Ach ja ik ben net mijn vader met die namen en plaatsen lijkt ook allemaal op elkaar haha.
Maar gelukkig kwam het nog goed uit ook want we moeten toch die kant op met onze reis, dan zitten we nu op de helft.

Het was prachtig onderweg, dus dat beloofd wat, de moeite om een motor te huren als we daar zijn.
Toen we aan kwamen was het een klein stukje lopen naar het gasthuis.
Voor die 6 euro was het niet te veel betaald, we hadden 2 aparte bedden, ook wel lekker op z´n tijd.

Eerst maar even het dorpje Sipalay bekennen.
Het is echt heel klein met een paar straatjes, en een pleintje in het midden.
Ik vond het wel leuk.
Het strand was niet echt geschikt voor Jeremy want er was totaal geen schaduw.
Het weer zit ook niet mee dus veel strand gaat het niet worden.
Op zoek naar een motor om te huren.
Vergeet het maar dat is hier niet grrr dan valt er hier erg weinig te doen.
Jeremy had behoorlijk de pest er in en ja hij had wel gelijk hier blijven we niet.
We besloten om de zelfde nacht om 4 uur een bus te nemen naar het zuiden Dumaguete.
Dit was weer 6 uur reizen, maar ja wat moet je anders.

De volgende dag kwamen we in de Dumaguete, dit is best wel een leuk stadje en je kan er een motor huren hihi.
Na een tijdje gezocht te hebben naar een hotel of iets dergelijks, hadden we wat gevonden voor een redelijke prijs.
Hier hebben we een motor gehuurd, en weer een leuke trip gehad.

We hebben 2 watervallen bezocht, en we kwamen ook nog langs een berg die zwavel bezat en rook uit blies.
Apart om te zien.
Ook een waterval met rode stenen is weer eens wat anders.
De tweede waterval was weer een klim van 353 treden, goed voor de spieren.
Maar ook deze was erg mooi.
Na 2 dagen zijn we met de boot vertrokken naar het eiland Cebu.

We hebben een super leuk resort gevonden aan een klein strandje met een mooie tuin en uitzicht over de zee.
Hier wilde we graag een weekje bij komen van al dat verhuizen.
Jammer genoeg kunnen we maar 3 nachten boeken want ze zitten vol.
De eerste ochtend was het wel erg vroeg wakker worden.
Er zit zo een kut haan naast ons, die al om 4 uur begint te kukelen.
Dan beginnen de honden te blaffen, en daarna de koters te janken en schreeuwen, maar ja het nou een maal niet anders.
Verder is het een hele leuke plek.

Het weer blijft beroerd ik snap er geen bal van.
We hebben een motor gehuurd en zijn naar het plaatsje Moalboal gereden zo een 40 km verder op om een nieuwe slaapplaats te zoeken.
Het is een heel leuk plaatsje met duikers en backpakkers.
Gelukkig een leuk hostel gevonden.
Toen we terug kwamen zei de eigenaar een Oosterijker dat hij voor ons een slaapplaats heeft kunnen regelen, bij een miljonair van 80.
Die man heeft 2 grote huizen vlak bij Moalboal en wij mochten wel bij hem slapen.
We hebben de foto s gezien echt niet normaal zo mooi, maar we hadden al wat geboekt en betaald, maar wel erg lief van hem.

De volgende dag was er weer zo als we onderhand gewend zijn regen regen en nog een regen.
Dit resort heeft een keuken waar je gebruik van mag maken.
En wat ga je dan doen als het regent, koken.
Wij mochten de motor wel lenen en zijn naar het dorpje gegaan 2 km verder op.
Daar was markt, en hebben heerlijk groenten aardappels en specerijen gekocht.

Die dag samen gekookt en toch nog lol gehad, ja lol moet je toch zelf maken.
De eigenaar zei dat er weer een tyfoon op komst was.
Vandaar dat rare weer denk ik.
Toch vreemd want het is niet het seizoen er voor.
Vandaag naar ons nieuwe hostel gegaan, en eerlijk gezegd ben ik wel blij dat we niet hier blijven van wegen de tyfoon.
Je zit toch aan zee in een bamboe hutje.
Waar we nu zitten, zitten we denk ik iets veiliger, althans dat hoop ik.
De tyfoon komt vanavond rond 10 uur, hoe het gaat verlopen weet ik niet, maar dat komt in de volgende blog.