bangtayan eiland en terug naar cebu - Reisverslag uit Bantayan, Filipijnen van jeremy muller - WaarBenJij.nu bangtayan eiland en terug naar cebu - Reisverslag uit Bantayan, Filipijnen van jeremy muller - WaarBenJij.nu

bangtayan eiland en terug naar cebu

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

19 Januari 2017 | Filipijnen, Bantayan

We hebben een klein hostel met ontbijt, is verder prima voor dat geld.
Het is wel jammer dat we geen zitje hebben.
Het is hier erg druk want er is een festival aan de gang die de hele week duurt.
Het heeft iets met de kerk te maken, er staan er 2 tegenover elkaar en 2 verschillende geloven dus ook 2 keer een optocht met veel luide muziek.

We hebben 1 dag bijna droog weer gehad op 3 buien na dan.
Deze dag hadden we een motor gehuurd, en zijn maar weer wat gaan toeren.
Het eiland is niet zo groot.
We zijn naar een grot geweest waar je in kon zwemmen was wel grappig.
Zijn wat dorpjes door gereden, waar niet veel toeristen komen, want de wegen zijn erg beroerd.
Dit is wel ons ding lekker dwars.

Toen we terug kwamen begon het weer te hozen grrr.
We hebben nu besloten om de Filippijnen maar te verlaten, de vooruitzichten zijn zo beroerd.
Alleen moeten we maar afwachten of er een boot gaat, vandaag ligt alles stil, te slecht weer.

De volgende dag zijn we over het strand naar de pier gelopen om te vragen of er een boot ging.
Het leek Nederland wel je waaide weg.
Nou de boot dat wisten ze nog niet lag aan de wind, ja duhh.
De volgende ochtend is Jeremy even om 6 uur s morgens op de fiets gegaan om te kijken of er een boot ging.
Ja gelukkig gauw onze tassen ingepakt en naar de pier gegaan.

Weer aangekomen in Cebu, we hadden via internet een hotel geboekt was wel prijzig 15 euro, maar lag maar 1,9 km van het vliegveld, en had warm water wat ook wel fijn is met die regen.

Nou niks klopte de douche kop zat boven de wastafel waar een heel klein straaltje koud water uit kwam, dat zo de wasbak in liep.
Hoe moet je in godsnaam je eigen hier douchen.
Met veel kunst en vliegwerk water opvangen met je handen en zo maar wassen.
Ook de afstand naar het vliegveld klopte niet dit was 10 km.
We zijn maar met de jeepney naar het vliegveld gegaan om te kijken voor een ticket naar Thailand.
Het internet ligt hier er uit van wegen de festival en de miss verkiezing.
Dit omdat er een paar weken geleden 2x een bom is afgegaan via een telefoon in Manila.

Aangekomen bij het vliegveld en alle luchtvaart maat schapijen gehad te hebben, zonk ons een beetje de moed in de schoenen.
De prijzen waren van 1000 euro pp tot de goedkoopste 400 pp.
Jezus dit is wel heel erg duur.
Ja wat doen we nu, toch maar proberen via internet.
Het zou eigenlijk een gezellige dag moeten zijn , want het is onze trouwdag.

De volgende dag zijn we hier weg gegaan en hebben een wat duurder onderkomen gevonden, met echt warm water koelkast en goed bed.
Zelfs een zwembad, ook leuk voor als de zon schijnt hihi.
Prima internet hier, dus een ticket kunnen boeken naar Thailand.
We kunnen pas over 5 dagen dat was de goedkoopste de rest kwam wel erg duur uit.
We zijn dan 20 uur onderweg, moeten 14 uur in Singapore op het vliegveld blijven, ach ja het is niet anders, alles beter dan die regen.

In Thailand gaan we onze vriend Andre even op zoeken en daarna gaan we naar Laos, daarna zien we het wel.
We moeten hier ons nog 4 dagen vermaken, dit gaat wel lukken.
We hebben even boodschappen gehaald, de weg is zo glad en vol modder, ja hoor daar lag ik lang uit met mijn doos eieren, gelukkig maar 1 stuk.
En mijn knie open, ach ja zo maak je toch nog wat mee.
De koelkast staat nu vol eten en drank de lol maken we zelf wel.
Het is heel erg jammer dat we niet vol op hebben kunnen genieten van dit mooie land.
Met regen doe je niet erg veel en we vinden het zonde om elke dag maar binnen te zitten.
Maar over 4 dagen gaan we gewoon weer een nieuw avontuur te gemoed, Laos is voor ons nieuw, Thailand is alleen voor een paar dagen want dit was het voordeligst.
We vermaken ons nog steeds.