Pakse naar Don det 4000 eilanden - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van jeremy muller - WaarBenJij.nu Pakse naar Don det 4000 eilanden - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van jeremy muller - WaarBenJij.nu

Pakse naar Don det 4000 eilanden

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

31 Januari 2017 | Laos, Don Det Tok

Na de grens even bij de atm pinnen want hadden geen kip dit is de naam van loas geld.
Pinautomaat stuk nou schiet weer lekker op.
Een pak geld op zak van euro, pesos, bath en Singapore dollar maar daar doe je niet veel mee.

We waren na een korte en snelle rit beland in Pakse, hier hadden we al een guesthouse geboekt want wisten dat we in de avond pas aan kwamen.
Volgens boeking.com lag het 900 meter van het station, had wiffi en een warme douche.
Aangekomen op een station, gelijk al tuk tuk of we een taxi wilde, ja willen we wel maar hebben geen geld, en ja 900 meter lopen is een peulepoepie voor ons.

Onze tom tom raakte totaal van slag maar vragen aan mensen die totaal geen engels spreken naar de weg.
Daar sta je dan op een auto weg geen licht in een wild vreemd land.
Volgens onze tom tom moesten we een straat in en daar was het dan.
Na 2 km te hebben gelopen en meerdere keren aangevallen door wat honden, ja die wieltjes van onze koffer zijn toch vreemde geluiden, stonden we op de plaats maar geen guesthouse.
Jeremy begon al weer te blazen ik ga nooit meer rond trekken je gaat maar lekker alleen.
Dit is toch een avontuur ik lag dubbel.
Na nog eens een km te hebben gelopen en gevraagd, werd ik ook wel een beetje moe.
Ik zei ik schrijf het telefoon nummer op en laat iemand bellen.
Bij een supermarkt gevraagd en verdomd dat meisje sprak goed Engels en belde voor ons.
Ze zei nog 2 km lopen dan ben je er, jezus nog 2 km en geen geld voor een tuk tuk.
Ze zei je kan hier in elke supermarkt thai bath wisselen ook bij mij.
Ohhhh wat een engel in nood, gelijk wat gewisseld en 2 potten bier gekocht.
Nou hup in de start blokken en daar gingen we weer, met de gedachten om onderweg een tuk tuk aan te houden.
Vergeet het maar geen tuk tuk te bekennen zal je zien hebben wij weer, kan nooit eens normaal.
Onderweg wel pin automaat tegen gekomen dus we hebben weer kippies op zak.
Na uiteindelijk 5 km totaal te hebben gelopen kwamen we aan bij ons guesthouse.
We werden ontvangen door een binkie van een jaar of 14 en een jongetje van 6, en geen woord Engels.
Maar goed we zijn er.
Even vragen naar de wiffi, wat is dat werd er gevraagd, nee dat hebben ze niet.
Oh oke is ook niet zo belangrijk, dan maar warme douche, ook niet die was stuk.
Dan maar even wat eten, zat er naast een vreet tentje.
We hebben lekker saté moesten we wel zelf even roosteren.
2 potjes bier genomen en naar bed gegaan.

De volgende dag even gekeken waar het station ligt, hu 3,9 km het was toch 900 meter.
Wat een leugens dat dit zo maar kan zeg, we gaan boeking.com even schrijven.
Goed met de tuk tuk naar het station.
Toen we daar aan kwamen zagen we oude grote tuk tuk staan, Jer werd gek, nee schat kijk er staan ook bussen.
Na gevraagd te hebben welke bus, uh bus nee de tuk tuk gaat naar don det.
Wattttttt die was volgepropt en er stond een bankje in het midden waar we op konden, nou echt niet.
Ik zei wil wel voor in maar ga niet zo op een bankje dat red ik niet met mijn rug is toch zo 3 uur rijden.
We wilde weer terug gaan naar de stad en dan maar de volgende dag kijken voor een vip bus of zo iets.
Toen we weg liepen zei een man je kan met deze mee dan kom je aan bij de boot, en jullie kunnen voor in.

Oke dat wilde we wel, we hebben waarschijnlijk de hoofd prijs betaald, maar zaten redelijk goed.
Daar gingen we dan met een oude rot vrachtwagen omgebouwd als bus taxi of zo iets.
En ja hoor onderweg hoorde we een knal, jup een lekke band, daar stonden we dan langs de weg.
Na bijna 5 uur waren we bij de bootjes.
Dit verliep soepel en hebben een leuk hokje voor 5 euro.
Het is hier prachtig bij de Mekong.

Vandaag heb ik een fiets voor 1 euro gehuurd en ben rond gaan toeren, ik kreeg 2 euro zakgeld mee en heb me de hele dag wel vermaakt. Jeremy lag voor jaffa in zijn hangmat lekker een boekje te lezen.
Nu even een koud biertje en genieten van het mooie uitzicht en de zon.