vientiane naar luangprang - Reisverslag uit Vientiane, Laos van jeremy muller - WaarBenJij.nu vientiane naar luangprang - Reisverslag uit Vientiane, Laos van jeremy muller - WaarBenJij.nu

vientiane naar luangprang

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

09 Februari 2017 | Laos, Vientiane

Het was erg gezellig in Vientiane, we hadden een leuke backpackers hostel met gezellige gasten.
s Avonds lekker gebiereliert met z'n allen en uit eten geweest.
De volgende dag hadden we een lokaal zwembad gevonden dit was wel heel erg lekker in die hitte.
s Avonds met de nachtbus naar Luang prabang.

Daar aangekomen op zoek naar een slaapplaats.
Oei dat was schrikken ze begonnen met 40 dollar voor een gasthuis.
Na een aantal toch nog 1 gevonden voor 11 euro, met eigen douche en warm water pfff.
Gelijk maar een motor geregeld voor 2 dagen want was nog lekker vroeg 8 uur.

Nadat we onze koffer hadden geloosd zijn we op verkenning uit gegaan.
Het is een gezellig stadje met leuke marktjes.
Er was vlak bij een waterval, dus maar even kijken daar.
Na een km of 8 zaten we in een dorpje, en de waterval niet gevonden.
s avonds naar de avondmarkt, heerlijk eten gekocht voor een paar euries en mee genomen naar ons gasthuis.

De volgende morgen vroeg uit de veren want we gingen naar een heel bijzondere waterval.
We hoorde dat de tuk tuk om half 9 vertrokken dus we moesten voor die tijd daar zijn.
Om half 8 gekleed in 2 shirts lange broek sokken en de foto camera vertrokken we op de motor met 5 graden.
Jezus wat was het koud, de snot liep je neus uit, je vingers voelde je niet meer.
Ik begrijp nu waarom ze hier handschoenen dragen en een winterjas.
Daar konden onze dunne shirtjes niet tegen op.

Na een uurtje kwamen we bij de waterval, we waren de eerste met nog een jongen.
Dit was achter af een hele goede keuze om zo vroeg te gaan, want na een uur stroomde het vol en viel er bijna geen foto meer te maken zonder iemand die wel in het water stond.
De waterval was echt heel bijzonder zo mooi wel 1 van de mooiste die ik in mijn leven heb gezien.
vooral de kleuren van het water turquoise van kleur en zo apart.
Na een uurtje of 2 zijn we weg gegaan werd ook erg druk.

s Middags zijn we de stad ingegaan, want hier is een soort tempel boven op een berg.
Hier maar even heen, heb het geweten ook kleren zeg wat een lange trap.
Had het end al weer in mijn bek, en spijt om naar boven te gaan.
Maar ook dat was wel weer de moeite waard.
prachtig uitzicht en zelfs nog een grot.
Veel boeddha beelden en paar tempeltjes.
Nou deze dag was wel weer mooi gevuld met leuke en mooie dingen.
Nu een borrel en vanavond nog even wat drank in slaan, want morgen vertrekken we met de slow boot naar Thailand, om daar even de laatste batjes op te maken en de was te doen, want die begint al behoorlijk te ruiken.
Het is een boot tochtje van 2 dagen over de mekong, met een overnachting langs de mekong, ben benieuwd.
In Thailand gaan we even bekijken hoe onze reis verder gaat, alles staat nog open.