koh samui en koh Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van jeremy muller - WaarBenJij.nu koh samui en koh Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van jeremy muller - WaarBenJij.nu

koh samui en koh Lanta

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

07 Maart 2017 | Thailand, Ko Lanta

Weer aangekomen op plaats van bestemming ko Samui.
We hebben weer een leuk hutje aan het strand.
We moesten wel borg betalen voor de sleutel, beetje vreemd want dat gebeurd zelden.
Maar goed je krijgt het weer terug, dus geen probleem.
Het is een beetje bewolkt, en dat hield een paar dagen aan.
Mooi om weer even een motor te huren.

We hebben het eiland rond gereden, en toch weer leuke dingen gezien.
Beetje cultuur gesnoven en zelfs natuur, een waterval die best nog wel groot was.
De big boedha en nog meer van die beelden.
Er was ook nog een rode tempel, en een monnik mummie.
Beetje jammer dat hij een zonnebril op had, maar zijn ogen zullen denk ik wel vergaan zijn, zou het anders ook niet weten, het zal niet voor de zon zijn, want hij is al een tijde dood.
Onderweg nog een flinke regen bui, voordat we onze regen jassen hadden gepakt waren we al drijf nat.
Je raad nooit wat Jeremy zei IK GA NOOIT MEER MEE.
hahaha het word onderhand al zijn stop woordje, en we zullen nog wel zien of hij nooit meer mee gaat.

Na een paar dagen zijn we weer vertrokken naar het zuiden ko Lanta.
We zouden om half 7 s morgens worden opgehaald, lekker op tijd je bed uit.
Na dat de koffers weer waren ingepakt en het brood was gesmeerd.
Zijn we met onze koffie voor bij de receptie gaan zitten, we waren er klaar voor.
Op eens zeg Jeremy shit de sleutel daar krijgen we nog 13 euro voor.
Ja receptie ging pas om 8 uur open, godver is een dag eten, ja wat nu.
Ik zei we doen een briefje aan de sleutel en zeggen dat we via e mail contact opnemen dan storten ze het maar terug het is niet anders.

Toen we bij de boot aan kwamen, moesten we eerst onze ticket om ruilen.
Na dat gedaan te hebben zijn we de pier opgelopen om daar met de rest op de boot te wachten.
Op eens werden we aangesproken of wij bij Harmony hadden geslapen.
Ja dat klopt en hij gaf ons het geld van de sleutel.
Jezus wat een service zeg.
Nou daar hoefde we geen zorgen meer over te maken.

Na anderhalf uur varen kwamen we weer aan wal, er stond al een bus op ons te wachten.
Altijd fijn zo iets.
We reden de pier af en gingen direct naar de garage, ja weer een lekke band.
Ga het al vreemd vinden als we geen lekke band of andere problemen hebben.
Maar goed na een half uurtje konden we verder met onze reis.

Aangekomen in Krabi, werden we eerst met een mini fan naar 1 of andere opstap plaats gebracht, waar heel veel toeristen stonden om naar allerlei plekken te gaan.
Wat een ongeregeld zooitje was dat weer zeg.
Ach we waren weer op weg na een uurtje.
Met de pont over naar kho lanta, en nu hoefde we geen tol te betalen, verleden jaar met de boot wel, vreemd dit.

Ons resort lag 2 km van de plaats waar we werden gedropt, dus ff lopen was wel lekker na 10 uur zitten in een bus en minni van.
Op zich zag ons verblijf er wel gezellig uit zo bij binnen komst.
We werden mee genomen naar de achterkant, en zaten aan de straat met de bar aan onze kamer was dit wel heel erg veel lawaai, er staat een bankje voor de deur maar is niet gezellig zitten.
We waren een beetje genoodzaakt om er nog een nacht bij te nemen, zo dat we de volgende dag wat anders konden zoeken.
En we hebben wat leuks gevonden aan het strand een bamboe hutje met een zitje dit is ons ding en dat voor 50 cent meer.

Hier verblijven we 5 dagen, de laatste 2 dagen zijn al ingegaan, hebben nog een dag een motor gehuurd en zijn even lekker wezen toeren.
Toch vind ik dit een mooiere omgeving dan aan de andere kant ko Samui en zo.
Prachtige stranden glas helder water en een mooie natuur.
Zo morgen nog even bij kleuren op het strand en dan naar de volgende plaats Trang.