Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van jeremy muller - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van jeremy muller - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

28 Januari 2017 | Singapore, Singapore

Vertrokken naar Singapore, daar hebben we een tussen stop van 14 uur.
Ja wat doe je in 14 uur, nou bier zuipen en winkeltjes bekijken.
Jezus wat is het hier groot er is zelfs een bioscoop fitnes en nog veel meer.
We waren al een tijdje op zoek naar een nieuwe foto toestel.
Die vonden we hier op het vliegveld voor een mooi prijsje met extra korting met een mooie lens erbij.
Nou doe die maar, want die jongen liet even zien hoe simpel hij was dat zag er goed uit.
We hadden al enig biertje op dus dan maak je al snel een beslissing, die achter af wel goed was.

Wij nog even bij de 7/11 een biertje gehaald om het te vieren en op naar de rokers ruimte om onze camera uit te proberen.
Dit is een geweldige reportage geworden hahah.
Onderhand was het al nacht, even een plekje op de grond gevonden om een tukkie te doen.
s Morgens zijn we naar Bangkok gevlogen.

Het was totaal niet de bedoeling om nog eens naar Thailand te gaan, maar dit was het goedkoopste en de beste oplossing.
We gaan eerst naar onze vriend Andre en zijn vrouwtje Kop.
En daarna naar Laos, die stond ook nog op mijn lijstje dus het had zo moeten zijn.

Aangekomen bij ons hotel met zwembad, dus gelijk maar even een duik nemen want het is hier erg zonnig eindelijk.
S middags werd er geklopt op de deur, er stond een kerel voor de deur en vroeg of hij wat mocht pakken wat er nog lag van hem.
Huuu wij hebben niks gevonden, maar kom maar binnen.
Hij trok een laatje open en haalde aan de onderkant een fles shampoo en body lotion onder het laatje vandaan.
Wat is dit!!!!!!
Ja zei hij het is geen drugs hoor, maar ik moest de grens over en dit wilde ik hier achter laten maar moest er 3 euro voor betalen maar dat was te duur dus heb ik het verstopt.
Nou heeel vreemd dit.
Ik ben gelijk overal gaan kijken wie weet ligt er nog geld, niet dus.

S avonds gingen we uit eten Jeremy met zijn map.me voor op kijk Wen over 500 meter zit een Thais restaurant.
Ja duhh je zit in Thailand wat verwacht je dan.
Het zag er wel luxe uit.
We bestelde gefrituurde kip met rijst en 2 potten bier.
De mensen naast ons kregen een soort struisvogel in zilverpapier, en allerlei hapjes, nou dat beloofd wat.
Ik zei al als we zoveel krijgen dan vraag ik een doggy back.
Want de serveerster zei al heel verbaasd 2 porties????
Nou dat beloofd wat.

Daar kwam het eten aan.
Twee gebakschoteltjes met wat gefrituurde kippen botjes.
Het vlees wat er af kwam kon net aan in een eierdopje.
Moet je godver nog kluiven ook.
Na deze geweldige maaltijd zijn we terug gegaan.

De volgende dag zijn we kaartjes gaan kopen voor de bus.
Dit was een hele uitdaging.
Eerst met de metro, toen 2 km lopen fly over op en af.
Maar we hebben het gevonden.
Het lokale busstation lag er naast en ik zei we kunnen toch met de bus naar de stad. En ja hoor dat ging.
We gingen naar de Bayok dit was vroeger het hoogste hotel, boven in heb je een prachtig uitzicht en er zit een soort carrousel die buiten om gaat.
Dit hebben we al eens eerder gedaan, maar nu met onze nieuwe camera is het wel leuk om wat plaatjes te schieten.

Toen we daar aankwamen en naar de prijs keken kregen we zo wat een rol beroerte, dit zijn efteling prijzen 11 euro pp.
Dat gaat wel een heel duur fotootje worden, dat doen we maar niet.
Na wat gegeten en gedronken te hebben zijn we terug gegaan.

Zo we wisten hoe de metro werkt en de volgende dag zijn we met onze koffer naar de lokale bus halte gegaan.
We hadden in ons hotel gevraagd of deze naar het lokale bus station ging,
Ja die ging nr 136 en 517.
Zo dat komt mooi uit dan hoeven we niet te lopen want dat andere busstation ligt er pal naast.
Daar kwam nr 136 dus wij de bus in, toen we wilde betalen zie de vrouw dat we verkeerd zaten we moesten aan de overkant opstappen.
Grrrr dus de flyover over en naar de overkant.
Daar kwam bus 517 ahh die kunnen we ook pakken, hup er in.
Na een tijdje toch maar even gevraagd of deze wel naar het station ging, want er kwam niemand voor een kaartje, was gratis denk ik.
Nou die bus ging er niet heen, een vrouw zei je kan beter de metro pakken.
Wij er weer uit en naar de metro, jezus het was hier zo druk dat wij niet de metro in konden met onze tassen.
Toen kwam er een vrouw die zei je kan beter de andere kant op gaan dan ga je daar uit stappen en dan weer deze metro nemen daar is het niet zo druk.
Ja zei Jeremy dan kan ik weer een kaartje kopen, nee zei ze dat is allemaal in 1.

Oke dan maar zo want we kunnen. er gewoon niet in.
Jezus wat een gedoe zeg maar we konden ons er in proppen en kwamen aan bij het park.
Daar moesten we weer 2 km lopen en die klote fly overs over, met onze koffers.
Volgend jaar maar wat minder kilo s meenemen.
Gelukkig waren we op tijd hebben er bijna 3 uur over gedaan.

We hadden een super de luxe bus konden bijna lang uit liggen, kregen nog wat te eten en wat te drinken.
Na 10 uur kwamen we aan in het gehucht Ban am plik, waar Andre al 2 uur zat te wachten op ons.
Met de auto van de lokale sheriff werden we naar het huis gebracht.