amnatcharoen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van jeremy muller - WaarBenJij.nu amnatcharoen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van jeremy muller - WaarBenJij.nu

amnatcharoen

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

31 Januari 2017 | Singapore, Singapore

We hebben het reuze gezellig gehad bij Andre en kop.
De eerste dag zijn we even wezen vissen, biertjes mee en op de motor hop naar Andre zijn plekkie.
Dit was voor Jeremy de eerste keer.
Andre had maar 1 hengel dus Jeremy met een bamboe stokje met stukje piepschuim.
Ja hoor hij ving een vis, gaf een ruk die vis lag in het rijstveld, maar hij heeft er 1 gevangen.
Daarna nog even rond gereden en omgeving bekeken.
Het was een vermoeiende dag want avond er voor nauwelijks geslapen in de bus, dus we gingen op tijd naar bed.
Moeders ligt in de woonkamer, en de tv stond kei hard, dus echt slapen ging niet.

S morgens om 6 uur was alles al vroeg op 6 uur, dus ook vroeg wakker.
Vandaag kwam er familie op bezoek zus van moeders en zoon met zijn vrouw.
Die zoon had een grote auto en we gingen met z'n allen naar de markt.
Wij zouden gaan koken, patat saté en echte Indonesische pinda saus en sla.
We hadden alles gevonden wat we nodig hadden, 2 zakken dop pinda's heb je wat te doen.

Thuis gelijk maar de pinda's gaan doen, ja mooi de verkeerde deze waren rauw.
Dan maar doppen en bakken, het was het niet helemaal maar smaakte toch wel lekker.
De buren kwamen ook nog even hapje mee eten en het viel in de smaak.

De laatste avond nog even naar een show geweest in het dorp die begon om 9 uur tot 6 uur morgens.
De volgende dag zijn we weer op reis gegaan.
We hadden geluk dat de zoon ons naar het bus station bracht dat scheelt weer.

De eerste bus ging vrij snel we dachten nog zo het zit eens mee.
Op het volgende bus station moesten we 4 uur wachten, maar dan hadden we een international vip bus naar laos .
De bus was al een half uur te laat en vip niet te vinden, het was dus een oude rot bus.
De versnelling was niet al te best en hij makte ook rare geluiden, maar goed hij reed.
Zat er ook nog een kut mug in die bus, die natuurlijk het lekkerste wijf uit de bus moest hebben.
Maar ik heb hem geplet na vele pogingen.
De chauffeur had er goed de gang in dus dat schoot lekker op.
Nou niet dus 32 km voor de grens begaf de bus het, gelukkig was het snel verholpen.
We reden langs een markt en toen stopte hij, echt niet te geloven stapt er een doos uit die gewoon even boodschappen ging doen.
Na dit gedoe eindelijk bij de grens dit verliep erg soepel.
We waren in Laos.