2 daagse loop Pakse - Reisverslag uit Vientiane, Laos van jeremy muller - WaarBenJij.nu 2 daagse loop Pakse - Reisverslag uit Vientiane, Laos van jeremy muller - WaarBenJij.nu

2 daagse loop Pakse

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

06 Februari 2017 | Laos, Vientiane

S morgens vroeg op want we gaan de loop doen.
2 Kleine tasjes mee met wat schoon ondergoed en een tanden borstel gingen we dan op weg naar de eerste stop.
Het was geen heel bijzondere waterval maar toch wel leuk om te zien.
Onderweg kwamen we een boedha tegen ook altijd leuk om even te stoppen.
Het was niet zo handig die 2 tassen, dus kwamen we op het idee om eerst naar het guasthouse te gaan tassen lozen en dan had je je handen vrij.
We waren dus niet de enige die zo dachten.
Zo ontmoeten we een Frans stelletje die ook nog een s heel goed Engels spraken.
We hadden een kamer naaste elkaar met een groot balkon.

Zo eerst wat eten en toen weer op pad naar de volgende waterval.
Ook deze was nog niet zo bijzonder.
Maar je bent er even uit.
Zo deze dag was wel vermoeiend dus op tijd stoppen om even te rusten.
We hebben het reuze gezellig gehad met het Franse stel en veel gelachen.

2e dag zijn we eerst naar een dorp gegaan, daar roken de kinderen al vanaf 2 jaar.
Dit omdat ze dan de geesten buiten sluiten en dat ze beschermd zijn tegen ziektes zeiden ze.
Er was een gids waar je mee kon een locale man.
Nou dat doe ik maar want dan hoor je nog wat, Jeremy bleef lekker zitten.
Na een kopje koffie in een bamboe stokje ben ik met hem en nog een paar andere mensen met hem mee gegaan.

Ik heb het geweten ook, die man begon over de koffie die ze daar hebben te lullen en stopte niet meer.
Echt meer dan een uur.
Toen zei er zijn 124 soorten, en begon ze op te noemen.
Ik zei tegen hem je gaat ze toch niet alle 124 opnoemen.
Ja zei hij want was natuurlijk trots dat hij ze uit zijn hoofd kon.
Ik zei nou stop maar want dat gaan wij nooit onthouden en ik heb ook niet zo veel tijd.
Misschien wat onbeleefd maar ben weg gegaan, omdat het al 11 uur was en we nog heel wat km moesten rijden.
Ik baalde wel want wilde heel graag het dorp in om die kinderen te zien.

Zo wij weer op de motor, en kwamen bij een hele mooie waterval.
Dit is wat we willen zien, en had weer geluk boven op de waterval stond weer een monnik.
Je kon ook naar beneden lopen en zo van onder af de waterval zien, echt prachtig.

Hierna naar de volgende waterval, wouw deze was 120 meter hoog, wat een prachtig gezicht en gehoor.
Hier even een hapje gegeten en een cola gedronken.
Na dat we wat uit gerust waren zijn we naar de laatste waterval gegaan.
Hier kwamen we onze Franse vrienden weer tegen wel grappig zo een loop.
Bij deze waterval kon je ook onder door lopen.
Zo hadden we 3 verschillende watervallen gezien, die elk bijzonder was.

2 Dagen is voor ons echt wel genoeg 220 km op een motor met een slechte rug en slechte wegen valt niet mee.
Toen we terug waren in Pakse, besloten wij om maar gelijk de nachtbus naar Vientiane te nemen.
Nu zijn we dus in Vientiane en morgen weer naar een andere plek.
Ik kon mooi even de blog bij werken en uit zoeken wat de volgende stap is.