Trang, Satun Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van jeremy muller - WaarBenJij.nu Trang, Satun Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van jeremy muller - WaarBenJij.nu

Trang, Satun Langkawi

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

15 Maart 2017 | Maleisië, Langkawi Islands

Van het mooie eiland ko Lanta zijn we verder gegaan naar het zuiden Trang.
Hier zijn we verleden jaar ook geweest.
We wilde graag bij ons vorige guesthouse Yamaha slapen, maar deze bleek volgens alle boeking site vol geboekt te zijn.
Ik zei nog tegen Jeremy laten we gewoon de gok nemen en heen gaan.
Maar Jeremy heeft een hekel aan zoeken en wou de gok niet nemen, dus hebben we besloten en wat anders geboekt.
We waren al weer vroeg op pad en volgens het reis bureau zou de bus in de stad stoppen.
Ja natuurlijk niet, gewoon op het station die 5 km verder lag dan de stad.
We zitten een beetje met de laatste bathjes dus moeten een beetje uit kijken.
Het werd dus de benen wagen, dus hup in de start blokken.
Nou is 5 km niet zo ver, maar met 38 graden en dan die kut stoepen die na 2 meter op houden met een afstap van een meter, bloempotten elektra draad en ander rotzooi die op de stoep staat is het niet prettig wandellen.
Ze zeggen dat je afvalt van lopen, nou dan hadden wij nu brood mager moeten zijn dus die theorie gaat niet op, of zou het door de biertjes komen.

Na deze zware trip waren we eindelijk aangekomen bij ons hotel.
We hadden een kamer met 2 persoon bed geboekt maar die was vol.
Nou lekker dan, we konden wel een kamer met 2 aparte bedden krijgen voor het zelfde bedrag.
Hier was ik niet mee eens dat had ik niet geboekt, ik probeerde er nog wat van af te krijgen maar dat kon ik wel vergeten.
Goed dan maar die nemen.
Het is wel een mooi hotel.
Na dat we onze tassen hadden geloosd zijn we naar ons oude slaap plaats gegaan om even gedag te zeggen.

Ze waren heel blij om ons te zien kregen gelijk koffie.
Hij wist nog alles van verleden jaar zelfs de gesprekken, leuk hoor.
Na de koffie maar aan het bier, is toch wel lekker in die hitte, alleen je word zo gauw dronken.
Er bleek een nieuwe avond markt te zijn en hij gaf ons het kaartje waar we moesten wezen.
Na 5 halve liter bier kregen we wel honger, en gingen naar de markt.
Bleek dat we op de verkeerde markt zaten, komt zeker door de bier.

Uiteindelijk hadden we hem gevonden, alleen hij begon pas om 10 uur beetje te laat voor ons buikje.
Weer terug naar die andere markt, jezus ik had het gevoel dat we een marathon hadden gelopen, ik had het end in de bek.
Hier wat eten gekocht en daar zit je dan aan een hello Kitty tafel op een panda stoeltje, met je rijst en loempia.
Nadat we dit naar binnen hadden gewerkt zijn we even langs de supermarkt gegaan om nog wat bier te halen, want dat pittige eten moet wel weg gespoeld worden.

De volgende dag met het lokale vervoer naar Satun.
De bus zou om half 2 komen, dit werd 3 uur, ja Azië he.
Aangekomen in Satun werden we al opgewacht, wat een leuk ontvangst.
Ze zijn hier ook super aardig, we kregen van alles aangeboden om te eten, ja wel vis en dat moeten we niet.
We zijn even naar een eet tentje gegaan en daar was de menu kaart alleen in het thais .
De jongen heeft de hele menu kaart opgelezen voor ons haha geweldeig.
We hebben voor nog geen 5 euro gegeten incl bier en die was nog duurder dan de maaltijden.

De volgende dag werden we gratis door de eigenaar naar de boot gebracht, wat een service we wilde de boot van half 10 nemen dan waren we lekker op tijd in Langkawi.
Ja vergeet het maar die zat vol, godver nu moesten we 5 uur wachten, waarom zit het nou nooit eens mee met dat reizen.
Om 5 uur waren we er dan, het was weer een zware vermoeide dag zo.

We zitten weer in Gecko ons verblijf van verleden jaar.
Zo leuk iedereen kon ons nog.
Gelijk maar naar de tax free schop drank en sigaretten kopen.
Dit hebben ze veranderd, je mag nu maar 5 liter drank en 3 sloffen sigaretten kopen, je moet je paspoort laten zien en het word genoteerd.
Gelukkig hebben we allebei een paspoort hahaha.
Hier blijven we 6 dagen om dan het binnenland in te trekken.
Even heerlijk niks doen vreten zuipen en strand hangen.

• 15 Maart 2017 - 09:31

Bryan :

Prrrt prrt soms zit het mee en soms zit het tegen.. dat moet je ondertussen toch wel weten hea.. :p