Ipoh en cameron highlands tanah rata - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van jeremy muller - WaarBenJij.nu Ipoh en cameron highlands tanah rata - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van jeremy muller - WaarBenJij.nu

Ipoh en cameron highlands tanah rata

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

19 Maart 2017 | Maleisië, Tanah Rata

We hadden 5 flessen rum ingeslagen en 3 sloffen sigaretten, lekker tax free scheelt toch weer.
Jeremy was niet zo blij want die flessen wegen nog al wat.
Jeremy had nog 11 pakjes shag, dus we kunnen er voorlopig even tegen aan.
Zo de wekker gezet om 5 uur want zouden om half 7 worden opgehaald door de taxi.
Om half 7 werd er op de deur geklopt de taxi was er.
Jezus hoe kan dat nou, de wekker was niet gegaan.
Gauw de rest van de spullen in de tassen gegooid, want de boot gaat ook op tijd, en anders zijn we te laat.

Toen we bij de boot kwamen moesten onze koffers door de scan.
We moesten onze koffers laten na kijken, ja u heeft 3 liter te veel dat mag niet.
Huuu ik zei het is toch het zelfde land, dan mag dat toch gewoon.
Nee want Langkwawi is belasting vrij.
Op u even 100 euro wilt betalen, nou ik kreeg zo wat een hart verzakking.
Nou dat dacht ik niet ik zei ik gooi ze wel leeg in de wc, ja dag dan zuipen ze mijn rum op.
Nee dat hoefde niet wat willen jullie betalen.
Wat willen wij betalen, niks natuurlijk.
Uit eindelijk kwamen we op een bedrag van 21 euro boete, dat dit zo maar kan ? onderhandelen over een boete, maar hier dus wel.
Nou dat valt nog mee anders hadden het dure borreltjes geworden.

Na deze weer vreemde situatie zijn we met de bus naar Ipoh gegaan.
Er is ook altijd wel wat hahah
We werden leuk ontvangen bij ons guest house, leuke gasten veel lol gehad en ook goede tips voor onze volgende slaap plaats.
s Avonds toch maar even een biertje bij de supermarkt gehaald, was gelukkig niet extreem duur.

We gingen op tijd naar bed, want morgen weer vroeg op.
En toen begon het feest, eerst konden we niet slapen want motors met harde uitlaten scheurde voorbij, wat een tering herrie was dat.
En toen om half 2 s nachts dachten de jongens even muziek te gaan maken.
Het gedreun van de Congo's gepingel van de gitaar en het volume van de microfoon die op standje vol uit stond werd het een lekker nachtje.
Na nog geen 3 uur te hebben geslapen zijn we naar de bus gegaan.
Mijn koffer is lood zwaar, Jeremy heeft voor straf 3 flessen rum in de mijne gedaan, omdat ik er 5 mee wou.
Ach ja ik heb het er wel voor over, en wat zal hij straks op de eilanden blij zijn met zijn borreltje.

Het valt mij op dat het vervoer hier echt super is, goede bussen en openbare toiletten zijn zo schoon, dat heb ik nog nooit mee gemaakt.
Na een paar uur kwamen we aan bij de Cameron highlands.
Er stond zelfs een busje van het ressort op ons te wachten, terwijl het maar 500 meter lopen was.
We hebben een heel mooi ressort goed bed en mooie kamer.

De volgende dag hebben we een trip gemaakt, voor 11 euro pp dat kan hier nog gewoon voor die prijs.
We gingen met een landrover de bergen in, jezus wat was dit mooi.
Prachtige thee plantages
We zijn ook op de hoogste berg geweest 2032 meter, het was beetje jammer dat het niet echt helder was maar de plaatjes zijn er niet minder mooi op geworden.
Daarna zijn we naar het mos woud gegaan, hier zijn alle bomen bedekt met mos, heel apart.
Het is het 2 na oudste bos van de wereld.
Ook hier weer een prachtig uitzicht over de bergen.
Na een uurtje zijn we nog naar een thee fabriek gegaan, maar dat was niet veel aan.
Ach het ging ons om de uitzichten en die hebben we gekregen ook.
Ook nog een vlees etende bloem gezien, en wat uit leg over kruiden en planten, altijd handig om te weten.
Morgen gaan we de jungle in, om daarna weer lekker te niksen op de stranden en eilandjes.