vertrek van uit Brussel - Reisverslag uit Punta Cana, Dominicaanse Republiek van jeremy muller - WaarBenJij.nu vertrek van uit Brussel - Reisverslag uit Punta Cana, Dominicaanse Republiek van jeremy muller - WaarBenJij.nu

vertrek van uit Brussel

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

13 December 2017 | Dominicaanse Republiek, Punta Cana

We werden om 6 uur morgens opgehaald door Chantal.
Er lag een dikke pak sneeuw en alles was nog donker.
Onderweg werd het steeds slechter, toen we België in reden begon het steeds harder te sneeuwen.
Maar we hadden het gered.
We kregen te horen dat de vlucht een uur later ging door het slechte weer.
Na elk uur werd het steeds later, tot we te horen kregen dat we pas de volgende dag gingen.
We kregen wel steeds bonnen om wat te eten en te drinken.
We zaten al over de 100 euro dus dat was wel netjes.
We zouden over gebracht worden naar een hotel in Brussel.
De bus zou ons om half 9 ophalen, we kregen weer bonnen om wat te eten.
Eerst weer uit checken, koffers ophalen en toen naar een soort mac om wat te eten.

Jeremy stond in de rij en ik bleef bij onze bagage.
Op eens keek ik op zij en zag dat mijn foto rugzak gestolen was.
Hij stond naast me hoe kan ik dit nou niet gezien hebben.
Ik stond te trillen op mijn benen en mijn maag draaide om.
We zijn naar de politie gegaan, maar omdat onze bus zo kwam adviseerde ze ons om morgen terug te komen.

Het hotel was echt heel mooi, alleen de taxi´s staakte.
Godver dan gaan we het niet redden morgen.
De volgende ochtend na het ontbijt hebben we toch een taxi te pakken gekregen.

Aangekomen bij het politie bureau werden we te woord gestaan door een agente zij deelde mede dat alle politie agenten allemaal op het vliegveld waren.
Ik dacht nog die zijn zeker onze rugzak aan het zoeken.
Ja wat nu.
We konden online aangiften doen, nou dan dat maar.

Goed nieuwe dag nieuwe kansen.
We zouden om half 1 middags gaan vliegen, nou niet dus dit werd 4 uur.
Eindelijk gingen we de lucht in.

We kwamen s´avonds om 8 uur aan op Punta cana, waar onze chauffeur netjes met de limousine op ons stond te wachten pfff dat scheelde weer.

Aangekomen bij ons hostel kwam de eigenaar aangeschoten ons te gemoed.
We vroegen of hij ook bier had, maar dat had hij niet maar zei kom kom en we gingen met zijn auto naar een kroegje.
Daar kocht hij 2 grote flessen bier voor ons.
Hij rakelde aan 1 stuk door in het spaans, want wat hij aan engels spreekt zijn net de 5 woorden die ik in het spaans kan dus dat gaat nog wat worden.

We belande op het strand in het donker.
Wat is dit zeg maar we moesten wel lachen.
Toen ons biertje op was zei ik tegen de man dat ik terug wilde.
Ahhh gelukkig hij snapte het.
Op de terug weg haalde hij nog even 2 potten bier voor ons en bracht ons terug.

De kamer is erg verouderd en niet zo als het op boeking.com staat.
Daar staan foto´s van 10 jaar geleden.
Maar goed het bed is goed en de tarantula´s lopen in je kamer.
Even kijken of deze niet dodelijk zijn en gelukkig is dat niet zo.

Dag 2.
Toch lekker geslapen nu alles even bij dag licht bekijken.
We zitten echt afgelegen en geen restaurant te bekennen.
Eerst maar even aangiften doen en Tui aanschrijven.
Dit nam de hele ochtend in beslag maar het moet even gebeuren.
Om 1 uur maar naar de winkel om wat te eten te halen.
Na een broodje ei zijn we even een uurtje naar het strand gegaan.
Dit was heerlijk ontspannend.

Toen we terug kwamen lag onze eigenaar weer in zijn nest, volgens mij had hij al weer aan de fles gezeten.
De deur was op slot en konden er niet in.
Gelukkig kwam er iemand en maakte hem wakker.

Morgen gaan we ergens anders heen, want dit is niet echt wat we willen.
Ja zo kunnen we wel een boek schrijven met al die dingen die we even in 2 dagen hebben mee gemaakt.
Hopelijk is dit niet de hele vakantie zo.


  • 13 December 2017 - 23:04

    Hans Oldenburg:

    Als jullie naar Santo Domingo gaan kom je langs Boca Chica 'n plaatsje waar ik ben geweest. Dat zal wel zijn veranderd na 25 jaar, maar leuk voor 'n tussenstop. Maak pret,

    xxx!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Punta Cana

tochweersamenopreis


Recente Reisverslagen:

21 Januari 2018

nog steeds in Costa Rica

17 Januari 2018

Baranca

09 Januari 2018

Quepos

05 Januari 2018

laatste dag Cahuita

02 Januari 2018

Costa Rica cahuita
jeremy

Actief sinds 18 Okt. 2016
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 6202

Voorgaande reizen:

10 December 2017 - 01 Mei 2018

tochweersamenopreis

18 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: