Samana Lasgalera - Reisverslag uit Las Galeras, Dominicaanse Republiek van jeremy muller - WaarBenJij.nu Samana Lasgalera - Reisverslag uit Las Galeras, Dominicaanse Republiek van jeremy muller - WaarBenJij.nu

Samana Lasgalera

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

25 December 2017 | Dominicaanse Republiek, Las Galeras

Vertrokken uit Boca chica met de uber naar het station.
Het was de eerste keer dat wij hier gebruik van maken, maar jezus wat scheelt dit een hoop geld in verhouding met een taxi.

We moesten maar 2 uur wachten dus dat zat ook mee.
Een maal in de bus wij weer als laatste natuurlijk, moesten we op de achterbank zitten.
Er zat verder niemand dus dat was wel lekker.
Nou jullie voelen hem al aan komen.
Komt er een vrouw dik 200 kg aan de haak met haar dochter en 2 kinderen.
De enige plek was nog achter in.
Jeremy zat veilig naast het raam, dus oma plofte neer naast mij, heb ik dat weer.
Ik wilde mijn stoel een beetje naar achteren zetten, maar ja dat ging niet meer, want 1 dikke bil hing over mijn haakje om de stoel naar achteren te zetten.
Ja je gaat ook niet even graaien onder die hoop vet staat een beetje raar.
Nou dan maar niet.
De airco stond weer eens erg koud en we waren vergeten een vest uit de koffer te halen.

Nou had ik geluk want oma was lekker warm, dus kroop tegen die dikke arm aan, keek haar aan ze lachte en ik begon een gesprek in mijn Spaans.
Ze begreep er natuurlijk niks van, maar onze vriendschap was geboren..
Aan gekomen in Samana, moesten we stukje met de moter naar de markt.
Hier stond de Quaqua klaar.
Dit is een minifan die dus prop vol word gedouwd, maar kost geen drol.
Hier zaten we 29 km in opgepropt.
Aangekomen in Las galeras, werden we netjes opgevangen door een jongen van ons backpack hostel.
Het is weer zo dat wij hier weer als enige verblijven.
ach ja we hebben alles voor ons alleen, hebben lekker gekookt spaghetti zoals gewoonlijk.

De kamer is schoon en netjes, alleen overal afstapjes.
Dit heb ik snachts ook geweten ook.
Was zo als gewoonlijk de weg weer even kwijt, ging links in plaats van rechts naar de wc, dus zat eerst met mijn kop in de kast, en toen brak ik bijna mijn nek over het drempeltje naar de w.c.
Ja het leven van een backpacker gaat niet altijd over rozen.

Het strand is hier heerlijk dus we zitten wel goed, jammer da de tripjes zo duur zijn en dan
krijg je nog weinig ook voor dat geld.

Vandaag is het eerste kerst dag, we hebben even kerst boodschappen gehaald.
Een fles rum een fles cola, zak chips en sigaretten.
De rest van de dag heerlijk naar het strand en
vanavond eten we ons restje spaghetti, dus al met al een heerlijke kerst voor ons, met cariebiese muziek van de straat en vrolijke dansende mensen die voorbij komen.