ciberon en reis naar borobudur - Reisverslag uit Borobudur, Indonesië van jeremy muller - WaarBenJij.nu ciberon en reis naar borobudur - Reisverslag uit Borobudur, Indonesië van jeremy muller - WaarBenJij.nu

ciberon en reis naar borobudur

Door: jeremy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

28 Oktober 2016 | Indonesië, Borobudur

Na een heerlijke nacht rust en lekker te zijn uitgerust , zijn we gaan ontbijten nou dat viel even tegen er was alleen indo voedsel en geroosterd brood nu kwamen de blikjes leverpastei die Wendy ingeslagen had mooi van pas .
na het ontbijt kwam er iemand van het hotel naar ons toe en boden ons een upgrade van de kamer aan ( gratis ) nou daar hadden we wel oren naar , en zeker omdat het gratis was je bent en blijft tenslotte nederlander hahaha.
na dat we in de nieuwe kamer waren ingetrokken zijn we met een fiets taxi naar het oude koninklijk paleis gegaan , nou dat was lachen we pasten natuurlijk nooit met z'n tweeen in het bakje , toch gedaan het was maar een klein stukje . Daar aangekomen entree betaald viel trouwens zwaar tegen 50.000 ruphia's ( € 3,5 ) pp maar goed ze weten het hier onderhand ook wel toeristen betalen nou eenmaal gewoon meer .
nou daar een beetje rond gehangen te hebben en uiteraard foto's gemaakt te hebben zijn we terug gaan lopen naar ons hotel .
Gelukig heb ik maps.me op mijn telefoon staan want anders hadden we mooi verdwaald . Na een uurtje lopen waren we weer terug bij ons hotel even lekker een verfrissende douche genomen onze befaamde indo noedels gemaakt . even lekker geluierd maar tegen de tijd dat we wilde gaan eten begon het toch te regenen dus we zijn maar in ons hotel gebleven en daar wat gegeten .
S'avonds op de hal waar je dus mocht roken hebben we een heel gesprek gehad met de manager en hij vertelde dat hij aangegeven had dat we een upgrade moesten krijgen omdat wij de enige westerse gasten waren en wij op die manier een goede indruk zouden krijgen van het hotel en goede referenties zouden schrijven .
De volgende dag moesten we met de trein naar YogYagarta , werden netjes door het hotel naar het station gebracht .

Enmaal op het station aangekomen liep alles erg vlotjes , kaartjes had ik al besteld en betaald online dus even scannen en print daar heb je de trein kaarten . wendy ik zeiden nog tegen elkaar zoooo nou daar kan de ns nog een puntje aan zuigen de vorige keer liep alles ook al zo vlotjes en keurig op tijd . Nou had beter mijn mond kunnen houden de trein was te laat en vertrok ook nog een half uur te laat ook , maar goed we reden na een paar stops en door de bergen te gereden hebben begon het een beetje te stinken in de coupe .
gelukkig stopten we op een groot station daar konden we er even uit om te roken nou dat deed de wielen van onze coupe ook .

Ik neem het verhaal even over van Jeremy.
De hele coupe stond vol rook, ojee dit is niet goed, mensen deden doekjes voor hun mond, maar niemand deed wat.
Er kwamen wat mensen van de trein die zette de ramen open en verder niks.
Gelukkig zaten we vlak bij de uit gang dus bij brand springen maar.
De trein ging weer verder en was ook geen rook meer.
Uiteindelijk zijn we toch nog in jogyakarta aangekomen.
Ik had gelezen dat je voor 1 euro met de bus kon, Jeremy wilde liever met de taxi.
Wij taxi aangehouden en die vroegen echt woeker prijzen wel 4 x zo veel als we eerder hadden betaald.
Op zoek met maps.me naar het station, nou we kwamen wel op een station maar hier stonden alleen bussen voor toers.
Ja wat nu het begon al donker te worden en we waren het ook wel een beetje zat.
Toch maar met de taxi dan.
Na een uurtje waren we op plaats van bestemming.
Het ziet er op het eerste gezicht goed uit.
En ze hebben bierrrrrrr oh daar waren we wel aan toe.
Het is hier moeilijk te krijgen.
Gelijk maar eten besteld want we vergingen van de honger.
Zo dit was een heeeeel duur dagje, ik vind het hier toch al veel duurder dan in Bali.
Op tijd naar bed dan de volgende dag de omgeving bekennen.

Vroeg wakker en gelijk even buiten gekeken, wouw zeg wat een uit zicht.
We hebben een rijstveld achter ons met daar achter de bergen en vulkaan, dit is wel even anders als een stink stad.

Na het ontbijt zijn we heerlijk gaan wandelen, eerst maar even informeren naar de prijzen bij de borobudur.
Dat is schrikken zeg 18 euro na 6 uur s morgens en als je de zonsopgang wilt zien 28 euro.
Maar ja dit is toch wel het hoogte punt van Java, dus morgen vroeg op.

We kwamen een bordje tegen met nog een tempel, daar zijn we naar toe gewandeld.
Jeetje wat is het hier mooi en rustig, dit is nu wat we zoeken, we werden er blij van.
Vooral na die steden, dat is niks voor ons.

Toen we bij de tempel aan kwamen moesten we 4 euro betalen en dan zat er ook nog een andere tempel bij in begrepen.
Het was een leuke tempel en net nog te lopen voor ons.
Op naar de volgende tempel die 2 km verder op lag, onderweg prachtige plaatjes kunnen schieten, leuke straatjes en mooie natuur.
De tweede tempel was echt prachtig, we hebben genoten.
Er stond ook een hele grote boom met hangende wortels wat een plaatje.

Na het bezichtigen van de tempels zijn we weer terug gelopen, zo bij elkaar toch weer even km of 9 gehuppelt.
Vlak bij ons ressort even boodschappen gehaald voor ons middag eten en vooral water, want is erg warm.
Nu even ontspannen en de blog schrijven, want we zijn nog niet zo ver dat we weer km kunnen lopen in de hitte, maar dat komt wel weer.
Morgen vroeg uit de veren, op naar de borobudur .

• 28 Oktober 2016 - 10:18

Bryan :

Hadden jullie geen stappenteller aan kunnen schaffen? Whehe.. lekker hoor geniet er van PieJie en Ibuh