Tioman - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van jeremy muller - WaarBenJij.nu Tioman - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van jeremy muller - WaarBenJij.nu

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

24 April 2017 | Maleisië, Mersing

In Mersing hebben we een piepschuim koelbox gekocht voor op het eiland.
Hebben we lekker koud biertje.
We hebben een leuk hostel hier voor 1 nacht.
De volgende dag met de boot naar het eiland Tioman.
ALLES IS SOEPEL VERLOPEN.
Onderweg naar ons nieuwe verblijf kwamen we langs de tax free schop die zit schuin tegen over ons huisje of het zo moest wezen.
Ik hoorde de drank al roepen naar, kom maar hoor Wendy we staan al koud op je te wachten.
Maar eerst naar ons huisje spullen uit laden en vragen of we 14 dagen kunnen blijven.
Nou dat kon dus niet ze zaten vol, o jee nou dan eerst maar op zoek naar een ander huisje.
De goedkoopste daar zaten allemaal vol, ze adviseerde ons naar het volgende dorp te gaan 3 km verder op.
Het was echt bloed heet 41 graden, en Jeremy begon al weer te blazen ik doe het niet meer ik ga nooit meer mee.
Ik zag dat je fietsen kon huren dus wij dat gedaan, en geweten ook.
Wat een kut fietsen je knieën zaten in je nek en trapte lekker door.
Lopen ging sneller.
Wij gelijk bij de eerste resort gevraagd en ja ze hadden wat voor ons voor 21 euro per nacht.
Ik heb even onderhandeld en we kregen het voor nog geen 15 euro.
En de hutjes zijn nog mooier dan waar we nu zitten.

Toen we terug kwamen gelijk die klote fietsen ingeleverd en naar de tax free schop gegaan en drank ingeslagen.
De 2 flessen Bacardi waren gratis want dat geld hat ik gevonden hihi.
Bij de lokale super ijs gekocht en aan de zuip.
Ben zo blij met mijn koelkastje.
Na de bier gingen we maar aan de Bacardi en waren aardig kachel.
Dit komt door de warmte hoor niet door de drank hahaha.
Zijn nog achter een camouflage mot gegaan om die op de foto te krijgen, en na een stuk of 8 pogingen van alleen de vloer of muur hadden we heb toch op de foto.
Weet niet of deze achterlijke acties van ons door het weer of door de drank komt.
Maar we hadden wel lol.

De volgende dag was de lol verdwenen en vervangen door een kater.
We moesten ook nog eens 3 km lopen, maar ja eigen schuld.
Jeremy had de koelbox op de koffer gebonden en daar gingen we dan weer verhuizen.
Daar aangekomen koffers neer gezet en de zee ingedoken.
Jezus wat was dat lekker zeg en wat is het hier mooi en rustig.
Na het zwemmen even boodschappen gedaan, het is hier wel iets duurder, en niet alles is te krijgen maar ja het is niet anders.
Nog even cola voor de borrel gehaald en gaan het er nog maar even van nemen deze laatste 2 weken.

Onderweg naar ons huisje werd Jeremy bekogelt door een aap die gooide een kokosnoot naar hem en miste hem op een haartje.
En ja hoor ook die apen zaten ook bij ons huisje.
Ik schijt blubber van die beesten dat gaat wat worden.

Er lopen ook varanen voor ons huisje het lijkt hier Artis wel.
We hebben hier een kat met 3 jonkies, die beschermen we voor de apen en varanen want die eten ze op.
Na 2 dagen heeft moeder poes ze verhuisd ja niks aan te doen.
Er is hier ook een jongen die een katje heeft gered op de snel weg, ze is nu 4 weken oud Mia wat een poepie.

We kunnen ijs halen in het restaurant en mijn Jeremy kwam op een helder idee.
Als het ijs is gesmolten kunnen we het drinken hoeven we geen water meer te kopen.
Ha dat zijn mooie woorden.
We kunnen s morgen niet op ons terras ontbijten wat die apen komen alles stelen.
Ze zijn nog wel schuw maar als ze de kans krijgen ben je het kwijt.

Na een paar dagen was ons drank voorraad op dus moesten we naar het vorige dorp, ja het is toch 6 km ff in die hitte, maar je moet er wat voor over hebben om te zuipen, en zo een koud biertje smaakt wel erg lekker hoor.

Het eiland is echt heel mooi er is maar 1 klein weggetje en meer niet.
Niet vol gebouwd met resorts geen jetski of dat soort dingen, rustige strandjes en overal wilde dieren.
Zo kwamen we tijdens ons wandelingetje een python tegen en ook nog een vel groene slang, geweldig.
We hebben zelf een nieuw beest ontdekt soort eekhoorn aap achtig iets.
S avonds springen de kikkers over het gras de varanen langs je deur de apen op je terras vleermuizen om je heen oh wat mooi dit.

Ik begin nu wel mijn eigen eten te missen, en ook het gezeik met de belasting word ik een beetje ziek van.
We zijn nu de helft van onze reis met dat gezeik bezig.
Het word tijd dat we naar huis gaan, want ook daar loopt niet alles goed.
Maar hier komen we wel tot rust, lekker niks doen geen wekker heerlijke afsluiter.
Het is wel leuk wat langer op 1 plaats ze kennen ons allemaal.
Het personeel komt een potje yhatze bij ons doen dat is wel leuk.

De volgende dag zaten we rustig een broodje te eten en hoorde een afgrijselijke gil van een katje, o jee dit klinkt fout.
Wij rende naar het huisje van die jongen want Mia liep buiten en hij was er niet.
Jeremy liep voor op en schreeuwde naar mij Wen ga weg niet kijken, het gekrijs ging door merg en been.
Ja hoor een varaan van zo een ander halve meter had hem te pakken.
We konden haar niet meer redden dit was heel triest, vooral omdat je dat beestje al 2 weken kent.
Jeremy zei het staat op mijn net vlies gebrand wat was dit een rot gezicht.
Ja het is de natuur maar blijft wel rot.
Het is vreemd deze reis er gebeuren wel heel veel extremen dingen.

Vandaag met de boot van 6 uur lekker vroeg naar het vaste land.
Alles verliep soepel, tot we op het station kwamen.
We moeten met de bus naar Kuala lumpur.
Alles vol godver sta je daar om 9 uur s morgens.
Een paar gasten hadden een mini fan geregeld voor 60 ringet pp, oke dan doen we dat.
We zouden met 10 man gaan, maar op eens werd de prijs 100 ringet pp is 21 euro pp, nou dat is te gek dat doen we niet.
Weer vragen of er nog plaats is en ja we hebben een kaartje voor vanavond 7 uur grrrr 9 uur wachten maar ja hebben geen andere oplossing.
Kan ik nu wel mooi even de blog schrijven.