van gorontalo naar manado - Reisverslag uit Gorontalo, Indonesië van jeremy muller - WaarBenJij.nu van gorontalo naar manado - Reisverslag uit Gorontalo, Indonesië van jeremy muller - WaarBenJij.nu

van gorontalo naar manado

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

06 December 2016 | Indonesië, Gorontalo

We hebben hier in Gorontalo even een dagje een motor gehuurd.
Eerst maar naar het postkantoor om de brief voor mijn ouders te posten.
Toen we binnen kwamen kwam er een man op ons af en stelde zich voor, en vroeg of we wilde gaan zitten, vroeg wat we gingen doen.
Wij wilde naar het busstation om voor morgen een bus te regelen.
Gelijk een andere man er bij die wist wel hoe je met de bus naar Manado kon gaan, belde een andere man die er binnen 10 min was.
Wij dachten dat deze man van de bus was, maar was gewoon een collega.
Hij wilde vanavond koffie met ons drinken, maar daar hadden we niet zo veel zin in.
Die andere man maakte heel veel foto's van ons en kwam met zijn vrienden boekje of we er wat wilde in schrijven hahah.
Zo iets maak je bij ons niet mee.
Daar wel een half uur gezeten ach ja blijft leuk zo iets.

Zo de bus is geregeld, en ook de brommer taxi voor morgen ochtend 4 uur.
Hij vroeg er 40.000 voor, ik dacht nog jee wat duur zeg.
Van af de boot wat net zo ver is vroegen ze 30.000.
Zit ik later te denken waar hebben we het over, die man moet s'morgens om 4 uur ons ophalen en dan 5 km verder afzetten voor 2,50.
Ja je denkt niet meer in euro's als je hier een tijdje bent.

De volgende ochtend 3 uur bedje uit broodjes smeren en noedels maken.
De taxi was iets later maar belde netjes op dat hij er aan kwam, niks is hier op tijd dus daar maken we ons niet meer druk om.
We hebben een oude verrotte bus waar we 11 uur in moeten zitten.

Na een paar uurtjes begon ons buikje te knorren, dus aan de noedels dan maar.
Voor en achter ons werd er druk gewerkt om alles er uit te kotsen, zit je dan aan je bakkie noedels.
Ach gewoon door je mond ademen, en niet naar de geluiden luisteren, dan valt het wel mee, je went er aan.

Na 11 uur gebroken aangekomen in Manado.
Via boeking.com een hotel geboekt, en ja hoor we kregen weer een up grade, en dat voor 17 euro
Oh wat is dit fijn witte schone lakens een warme douche en airco, en ook nog een tv.
Het ontbijt was minder geroosterd broodje met de keuze jam of pindakaas.

Manado is best wel een leuke stad veel groen en voor Jeremy grote schopping malls, het is ook net een wijf, hij werd gelijk vrolijk.
Hier eerst maar eens iets anders eten dan witte rijst, dit komt onderhand mijn strot uit.
We vonden een soort mac wel erg kleine broodjes hamburger en dun stukje vlees maar jezus wat was dat heerlijk zeg.