perhantian kacil maleisie - Reisverslag uit Pasir Mas, Maleisië van jeremy muller - WaarBenJij.nu perhantian kacil maleisie - Reisverslag uit Pasir Mas, Maleisië van jeremy muller - WaarBenJij.nu

perhantian kacil maleisie

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

30 Maart 2017 | Maleisië, Pasir Mas

De volgende dag om 8 uur met de mini fan vertrokken van uit het zo mooie regen woud.
Na een paar uur te hebben gereden moesten we over stappen in een andere mini fan.
Na een tijdje hoorde we een hele harde knal, en geschreeuw stop stop.
Er was een steen door het achter ruit gevlogen, het hele ruit gebarsten.
De mensen achter ons wilde dat we niet verder gingen rijden.
Ach ja is weer wat anders dan een stukkende motor of lekke band.
Het duitse stel zat er ook en zeiden zie je wel jullie brengen echt ongeluk.
Na dat ik mijn sarong aan het stel achter me gegeven had om het raam te bedekken hebben we besloten om toch verder te gaan.
We moesten nog 40 min rijden en was al 10 voor half 5 de boot zou om 5 uur gaan.
We waren een uur te laat voor de boot, maar er was wat geregeld voor ons, dus konden toch nog naar het eiland.

Na 11 uur onderweg waren we aangekomen op perhantian kecil.
Jeremy is bij de pier gebleven met de koffers en ik ben gaan zoeken naar een slaap plaats.
Jezus wat is het hier veranderd in 17 jaar, alles vol gebouwd met resorts.
Na wat hutjes te hebben bekeken zag ik wel iets wat niet al te duur was en ben Jeremy gaan halen.
We hebben een kamer wel veeeeeel te duur maar een prachtig uitzicht over zee en een redelijk bed.
Na onderhandellen met de prijs, kreeg er 6,30 van af kost het nog bijna 19 euro maar ja verder was het of te duur of vervallen.
Het strand is prachtig en de zee kraak helder.
We hebben stroom met generator van 7 tot 7.
Jeremy kwam in eens met een helder moment dat we geen koffie konden zetten mits we voor 7 uur op staan, en dat hebben we ook gedaan.
Dit ging prima met onze 2 thermo flesjes.

Maar wat prachtig de zon op zien komen met een bakje koffie wat wil je nog meer.
Er is bijna tot geen internet, dus kunnen onze familie niet laten weten waar we zijn.
Vandaag is mijn vadertje jarig, ik kan geen berichtje sturen, op zulke momenten mis je wel je familie, je kan niet even iemand in je armen sluiten en een knuffel geven, ja dat is de andere kant van het reizen.

We hebben heerlijk gezwommen lekker niks doen even bij komen heerlijk.
Toen ik terug liep zag ik een varaan gewoon bij de hutjes lopen.
Niet zo een kleintje ook zo ander halve meter.
Ben gelijk naar boven gerent en heb een foto kunnen maken Jeremy bleef op veilige afstand op het balkon.

Er zijn veel Nederlanders hier, dit omdat chris zegers met 3 op reis hier is geweest, en omdat Robinson hier is opgenomen.
Er zijn ook veel lokale omdat het nu vakantie is hier.
Moest wel lachen was er zo een gesluierde met zonnebril die een selffie
maakt, zou ze nu ook lachen onder haar sluier.
Als je een bal een zwarte doek en zonnebril opzet zie je geen verschil.
De varanen lopen hier op en af geweldig vind ik dit Jeremy vind het wat minder, ja ze zijn er giftig hun speeksel is dodelijk, maar ze zijn best schuw elke keer als ik er heen loop gaan ze weg.
We hebben ook een onweer bui mee gemaakt het hele huisje stond te trillen, hier zat ik op te wachten.
Ik wilde een mooie fot van de licht flits maken, heb tot 4 uur s'morgens op het balkon gezeten met mijn camera.
De flits was achter het huisje en daar waren bomen en het regende behoorlijk dus kon niet met mijn camera naar buiten, was een beetje jammer.
En het was een zeer kort nachtje voor me want voor 7 uur koffie haha.

De volgende dag was de storm nog steeds aanwezig, een staartje van de moesson.
Alle boten werden naar de andere kant van het eiland gebracht.
Morgen gaan we weg, moeten eerst stukje door de jungle naar de andere kant en dan in een bootje met die hoge golven, ik denk dat Jeremy nooit meer met me mee wil hahaha.
Gelukkig was het weer iets beter de volgende dag, ook al was het nog een hels ritje met de boot.

Aangekomen op het vaste land, hebben we een goedkoop onder komen gevonden, super vriendelijk personeel en meer dan de helft goedkoper.
We hebben gelijk maar de supermarkt leeg gekocht, want op de eilanden is echt alles 2x zo duur.
Aangezien we de volgende dag weer naar het eiland Redang gaan was dat wel slim om te doen.
Er zou wiffi zijn maar door de storm was die er niet.
De volgende dag met de lokale bus naar het volgende plaatsje om daar op de boot te stappen.
Het was zo een lieve bus chauffeur, we hadden alleen groot geld en hij had niet terug dus mochten voor minder mee, en het koste al weinig.

Bij de boot aangekomen hebben we een ticket gekocht jezus die was wel duur maar ja het is niet anders.
We dachten dat de zee wel rustig was maar deze boottrip met de speed boot was nog erger dan de vorige.
Er kwamen donkere wolken en het begon te regenen.
Aangekomen op het eiland op zoek naar een goedkopen slaap plaats.
Die zijn er dus NIET.
Je kan alleen een package nemen, dat houd in 2 nachten inclusief eten en snorkel trip.
Ja daar stonden we dan, wat nu want het was best wel duur.
Terug gaan was geen optie, blijven eigenlijk ook niet.
Uiteindelijk de goedkoopste maar genomen.
Dit is wel ff 90 euro per dag.
Maar het is hier prachtig en nog wel mooier als het niet regent hahah.
We krijgen gratis snorkel trip, ja alleen je moet wel de snorkel huren, gelukkig hebben we die en je bent verplicht een life jacket te huren voor 15 ringget pp, en die hebben we dus niet.
Dan komt dat gratis snorkeltripje op de prijs van de snorkeltrips die je normaal betaald grapjassen.
Maar we hebben wel een mooi resort met tv en airco die ik niet wil.

We hebben ook wiffi niet al te best maar we hebben het.
Gelijk maar ingesteld en kregen vreselijk nieuws te lezen.
Onze kat Annie die bij Jeremy zijn moeder verblijft is ernstig ziek en niet meer te helpen.
Dat arme mens is ook van slag, en het is vervelend dat we er niet zijn.
We hebben allebei moeten huilen, ja het is toch ons kindje.
En niet afscheid kunnen nemen valt ons heel zwaar.
We hebben maar een borrel genomen nu niet met de woorden van niet omdat het moet maar omdat het kan, nee nu omdat het moet en ff niet anders kan.
We zullen dit verlies moeten verwerken en proberen om er toch nog iets leuks te van er maken, al zal dat deze dag niet makkelijk worden.
Onze lieve Annie wat zullen we je missen lieverd we houden van je.
Vanavond zal je inslapen, we zijn bij je ook al zitten we aan de andere kant van de wereld.